Kommunikér din virksomheds intentioner og værdier til kunderne

//

Vi lever i en verden, hvor der er så mange muligheder, brands og virksomheder, som alle higer efter kundernes opmærksomhed.

Det gør det svært at skille sig ud og fastholde kundernes opmærksomhed, også fordi, at kunderne efterhånden ikke har ret meget loyalitet over for brands og virksomheder, men i stedet har loyalitet over for sig selv og deres bankkonto. Hvilket i bund og grund er helt forståeligt.

Man skal finde nye måder at skille sig ud på

Netop derfor er det vigtigt, at man som virksomhed finder nye metoder til at skille sig ud fra den store mængde af brands, oplevelser eller virksomheder, der er at finde derude.

Det kan gøres på flere forskellige måder, blandt andet via flittig brug af sociale medier eller, hvordan man gebærder sig i forhold til CSR (corporate social responsibility) eller supply chain management.

Dette gør digital marketing vigtigere end nogensinde før. Derfor kan det være rigtig smart at have et online marketing bureau tilknyttet til sin virksomhed.

Så kan man få hjælp af professionelle til sin digitale markedsføring og gøre mere for at skille sig ud online.

Få professionel hjælp skræddersyet specifikt til din virksomhed

En af de primære grunde til at tilknytte et online marketing bureau er den professionelle hjælp. En anden er, at hvis man i fremtiden genengagerer selv samme online marketing bureau, så vil de allerede have kendskab til virksomheden, og derfor havde bedre indsigt i flere aspekter.

Dette kan hjælpe det online marketing bureau til nemmere og bedre at skræddersy den digitale markedsføring til virksomheden. Det giver mening, både fra et businessstandpunkt, men også fra et monetært synspunkt.

Vælger man at bruge ét online marketing bureau til ét projekt, og så senere hen bruge et andet online marketing bureau på et andet projekt, så er der en stor chance for, at man ender med, at der går viden tabt fra det ene projekt til det andet.

Det kan betyde, at man, som virksomhed, ender med at betale for analysearbejde, der i bund og grund er det samme, i to forskellige projekter, fordi de to forskellige online marketing bureau langt hen ad vejen kommer frem til det samme i deres læring om virksomheden og hvad der skal til i den digitale markedsføring.

Så ved at bruge samme online marketing bureau, slipper man sandsynligvis for dobbelt arbejde, og man får kontinuitet samt bevarer viden.

Vælg en mærkesag og tal for den

Ofte kan det være en rigtig god idé, at man som virksomhed vælger en mærkesag. Det behøver som sådan ikke være filantropi i form af at betale penge til velgørenhed.

Det kan være sådan noget som at gøre opmærksom på dyrevelfærd forskellige steder i verden, og hvordan virksomheden tænker at kunne hjælpe NGO’er med at gøre opmærksom på udfordringer der findes inden for dyrevelfærd, samt hvordan virksomheden kan prøve at hjælpe med at finde løsninger til problemet.

En mærkesag kan også være noget, som er med til at ”menneskeliggøre” virksomheden.

Det skal forstås sådan, så at man, ved at have en mærkesag, giver et indtryk af, at det hele ikke kun handler om at få kunderne til at bruge penge, men også, at man som kunde hos virksomheden, er med til at sætte et præg på en sag, der går ud over bare at købe et produkt hos en virksomhed.

Det kan være en måde, hvorpå nogle kunder vil komme til at føle at de er med til at gøre en forskel.

Så kan man som virksomhed med fordel vælge en mærkesag, som man bruger sine forskellige kanaler (sociale medier, hjemmeside osv.) til at gøre opmærksomme på, og tale for, så kunder føler, at det er værd at udvise loyalitet for virksomheden eller brandet. Dette vil også være noget et online marketing bureau kan være med til at lancere som led i en digital marketings strategi.

Det er nemlig med til at give kunderne en følelse af, at de er med til at investere i noget.

Vælg det rigtige bureau for virksomheden

Men inden man sådan går i gang med at engagere et online marketing bureau og begynder at kigge på at udføre en hel digital marketings strategi, så er det vigtigt, at man laver sit hjemmearbejde ordentligt.

Der er nemlig mange forskellige bureauer derude, og forskellige bureauer har specialer i forskellige typer for digital markedsføring, eller anvender forskellige tekniker.

Derfor er det vigtigt, at virksomheden først og fremmest har en idé, om den retning som virksomheden gerne vil i. Herefter giver det mening at finde ud af, hvordan forskellige online marketing bureau kan hjælpe virksomheden at komme i den retning.

Dette har nemlig indflydelse på, hvilket online marketing bureau man bør vælge.

Sørg for helhed og en rød tråd i strategien
 Når man så har tilknyttet et online marketing bureau, så ender man ofte i en situation, hvilket er naturligt, hvor bureauet skal agere sælgere frem for alt.

Dette kommer ofte til udtryk ved at bureauet kommer med et helt hav af ideer. Her er det vigtigt, at man som virksomhed holder tungen lige i munden og holder sig til den retning, helhed og strategi som man har lagt sig fast på.

Det gælder nemlig om at bevare den røde tråd i den digitale markedsføring, så man ikke ender med at have for mange budskaber eller man spreder sig for tynd over for mange kanaler eller platforme.

Det er virksomhedens ansvar at holde denne røde tråd for øje, således at det online marketing bureau ikke bare tæsker derudaf uden at have syn for de bredde linjer og økonomien i projektet.

Så hent endelig professionel hjælp udefra til at forme og udføre virksomhedens digitale markedsførings strategi, så længe at man sørger for at holde snor i hjælpen, så de ikke løber med vilde ideer i øst og i vest, men holder sig på stien som virksomheden har udpeget.

Så ender man oftest med det bedste resultat. Så kan virksomheden stikke ud fra mængden og være nogen som kunderne har lyst til at vise loyalitet.