Ferrari – Historie, nutid og fremtid

//

Hvis du er interesseret i at lære mere om Ferraris historie, så læs videre! Denne italienske sportsvognsproducent blev grundlagt af Enzo Ferrari i 1939 fra racerafdelingen af ​​Alfa Romeo. Oprindeligt kendt som Auto Avio Costruzioni, byggede Ferrari sin første bil i 1940 og producerede den første Ferrari-mærkede bil i 1947. I dag producerer Ferrari luksussportsvogne og hybrid- og helelektriske biler. Læs videre for at lære mere om den italienske virksomheds fortid, nutid og fremtid. Læs mere på greeninnewyork.com

Ferraris rødder
Der er ingen tvivl om Ferraris rødder i motorsport. Virksomheden har en rig arv inden for racing, og F12berlinetta er en af ​​de mest eftertragtede sportsvogne, der nogensinde er lavet. Dens naturligt aspirerede V-12-motor, der blev brugt første gang i 1929, har vundet adskillige verdensmesterskaber og er fortsat en af ​​de mest respekterede biler i verden. Mens bilens teknologiske fremskridt har ført den til nye højder, forbliver Ferrari’ens rødder intakte. Læs mere på pencepru.com

Dets racerhold
Enzo Ferrari blev født den 18. februar 1898 i Modena, Italien. Hans far rapporterede ikke sin fødselsdato til registreringskontoret på grund af sne, så han blev kaldt Enzo Junior (Dino). Enzos far var Alfredo Senior, søn af en Carpi-købmand, og havde startet et lille værksted, der fremstillede metaldele i sit hjem. Enzo modtog kun lidt formel uddannelse og blev inspireret til at blive racerkører i en tidlig alder. Læs mere på sangkyung.com

Dens vejbiler
Ferraris landevejsbiler er berømte for deres høje ydeevne og uovertrufne design. De er det ultimative inden for luksus og ydeevne, men de har også et lige så højt prisskilt. 166 Inter, for eksempel, var en af ​​de dyreste biler, der nogensinde er lavet. Men det stoppede ikke der. Produktionen af ​​Inter fortsatte i næsten fyrre år, indtil produktionen sluttede i 1952. På halvtreds år er Ferraris produktion af landevejsbiler steget fra 500 enheder om året til mere end 5000 enheder årligt. Læs mere på socialnetworkingqueen.com

Dens fremtid med hybrid og helelektrisk teknologi
Den italienske bilproducent gør fremskridt med at elektrificere sit udvalg af luksusbiler. Administrerende direktør Louis Camilleri udtalte for nylig, at virksomheden ikke vil blive fuldt elektrisk og ikke vil have nogen modeller, der kører på ren el. Selvom det er sandt på kort sigt, vil fremtiden for Ferraris elektriske strategi afhænge af regulering og andre faktorer på nøglemarkeder. Lad os se på den nuværende tilstand af hybrid og helelektrisk Ferrari-teknologi, og om det vil påvirke virksomhedens planer for fremtiden. Læs mere på theclassicdrama.com

Dets sponsorat handler med tobaksproducenter
I flere år har Ferrari været i et samarbejde med tobaksproducenten Philip Morris International (PMI). Dette firma er kendt for deres Marlboro-cigaretter, som har haft en fremtrædende plads på mesterskabsvindende Ferraris i løbet af de sidste par årtier. Mens PMI har afvist, at deres “Mission Winnow”-kampagne er rettet mod at promovere dets produkter, forbliver sponsoraftalen. Firmaets sponsoraftale med Ferrari begyndte i 1984, da de mærkede Ferraris biler med Marlboro-cigaretter. Men efter at EU forbød tobaksreklamer i Formel 1, er denne aftale med Ferrari ændret til Mission Winnow, som promoverer en fremtid uden tobaksvarer