kERP’s Hjælpeguides: En Ressource for Brugere i Dagligdagen

//

Når man anvender et omfattende forretningssystem hos kERP, opstår der naturligvis spørgsmål om alt fra grundlæggende funktioner til specifikke indstillinger. For at imødekomme brugernes behov for support og vejledning tilbyder kERP forskellige ressourcer. Hos kERP finder brugerne en sektion dedikeret til hjælpeguides, som har til formål at besvare ofte stillede spørgsmål og give vejledning i dagligdags situationer samt en generel forståelse for brugen af systemet.

Disse hjælpeguides er typisk organiseret i kategorier, der afspejler menu-strukturen i selve systemet. Dette gør det intuitivt for brugeren at navigere i hjælpesektionen og finde relevant information baseret på det område af systemet, de arbejder med. Indholdet spænder bredt og dækker en mangfoldighed af opgaver, lige fra de mest basale handlinger til mere komplekse konfigurationer.

Ser man eksempelvis på guiderne inden for kategorien “Indstillinger”, finder man vejledninger til en række centrale opsætninger af systemet. Dette kan omfatte guides til, hvordan man ændrer i kontoplanen – fundamentet for regnskabet – eller hvordan man indstiller sine bilagsnummerserier for at sikre korrekt og fortløbende nummerering af bilag. Der er også praktiske guides relateret til brugeradministration, som f.eks. hvordan man nulstiller et kodeord, opretter en ekstra bruger i systemet, eller giver en bruger specifikke rettigheder.

Andre eksempler på hjælpeguides i denne kategori dækker opsætning af stamdata og processer, såsom hvordan man opretter en kreditorkonto, opsætter forskellige fragtmetoder, eller konfigurerer en indløsningsaftale for modtagelse af betalinger via kreditkort. Vigtige arbejdsgange som opsætning af rykkeflow og definition af betalingsbetingelser er også dækket, ligesom mere specifikke indstillinger som opsætning af kassekladde regler, redigering eller oprettelse af lande i systemets stamdata, og opsætning/ændring af e-mail tekster til automatisk udsendelse.

Formålet med disse omfattende hjælpeguides er at give brugerne mulighed for selv at finde svar på deres spørgsmål og løse opsætnings- og dagligdagsopgaver uden altid at skulle kontakte support. De fungerer som en værdifuld selvhjælpsressource, der øger brugerens effektivitet og forståelse for kERP-systemet.