Vi lever i en tid, hvor socialt ansvar og klimabevidsthed vægtes højere end pris og mængde, og det er derfor essentielt, at din virksomhed er tydelig og gennemsigtig i formidlingen af det værdisæt, der grundlægger dit virke.
Virksomhedens værdier bør danne fundament i alle henseender af driften – og særligt i markedsføringen.
Du har én chance – få det rigtigt den første gang
Når du skal formidle virksomhedens værdisæt, så er det vigtigt at skabe en formulering, der tydeligt understreger de emner, der er fokus på hos jer. Har I en grøn dagsorden, og udmærker I jer på bæredygtighed? Bakker i op sociale formål, eller støtter i lokale, mindre virksomheden?
Der er mange muligheder for at tage ansvar, og langt de fleste virksomheder i dag har en mærkesag eller fem. Fra et socialt perspektiv er det en fremragende udvikling. Fra et markedsføringsperspektiv er det nye muligheder for at skabe værdi gennem webtekster.
At brande sin virksomhed på et værdigrundlag er nødvendigt og vigtigt – det er dine værdier, dine kunder lægger mærke til, og det er dine værdier, der skal passe til din målgruppes overbevisning først og fremmest.
Målrettet markedsføring
Der findes i dag enormt mange formidlingskanaler, og internettet giver uanede ressourcer i forhold til at blive set af din målgruppe. Når du kender dit værdisæt, og du kender din målgruppe, så er det essentielt, at du holder en tone i den skrevne formidling, der meget præcist angiver, hvilke værdier der danner grundlag for netop din vision – så du er sikker på at tale direkte til den gruppe, der er relevant for dig og for dit produkt.
Hvis du ønsker at blive husket, så er det formidlingen af dit værdisæt, du skal udmærke dig på – det er det, dine kunder ser.
Hvis du synes, at det kan være svært at gå til denne opgave med en rød tråd og en stærk overbevisning, så kan du med fordel udlicitere tekstarbejdet til de professionelle. Hos https://dintekstforfatter.dk finder du et stærkt hold af dygtige tekstforfattere, og de har helt sikkert også folk med kendskab til netop din branche.